24 september 2015

Jeg har ikke trænet i fem dage

Jeg har ikke trænet siden i lørdags - og det er i dag torsdag. Jeg har det virkelig skidt med det. Jeg har det så skidt med det, at hver gang jeg spiser aftensmad, tænker jeg "bør jeg spise så meget? Det gør jo ikke noget at være lidt sulten", fordi jeg simpelthen ikke får trænet. Jeg ved, at det ikke bør styre mig så meget, bestemme sådan over mit humør - men det gør det. 

Det er noget andet med morgen- og middagsmaden. Min morgenmad er en portion skyr med steviamüsli, chiafrø og bær og middagensmaden varierer, men begge måltider ligger på omkring de 200 kcal. Det er ikke meget, men det gør, at jeg ikke behøver at leve af salat og kylling hver aften og kan tillade mig selv andre retter. 

Generelt tænker jeg vidst for meget over, hvad jeg putter i hovedet - og hvis jeg spiser noget mindre sundt (eller direkte usundt), har jeg det mentalt dårligt bagefter i lang tid. 

Jeg ved, at dette ikke er sundt - at det ikke er sådan min sundhed skal være. Jeg ved, at der skal være balance i både kost og træning, men lige så meget skal der være harmoni i mit mindset omkring dette vægttab. Jeg ved en hel masse, men alligevel er det enormt svært at praktisere.. Alle dage er ikke lige nemme at komme igennem, og lige nu er det hele lidt svært, da jeg føler, at jeg sidder lidt fast i, hvad jeg egentlig skal. 

Jeg føler, at jeg er kommet til det punkt, at jeg har brug for hjælp til at guide mig igennem, hvad jeg nu skal og hvordan. Jeg har brug for en coach, som kan kære mig at være sund - både i krop og mindset. 

Dette var et lidt langt og personligt post, men jeg er af den holdning, at jeg ikke kun skal dele alle de gode dage, gode oplevelser og lækre retter - det er også helt ok at vise, at jeg er menneske, og at dette vægttab heller ikke kun er nemt og lækkert! 

// Hvis I kender en god træner, kostvejleder eller anden coach, må I meget gerne skrive til mig - enten som kommentar eller på mail! I er selvfølgelig også velkomne til at dele egne erfaringer, tips og andet! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar