19 september 2015

Opskrift // Sunde banan proteinpandekager m. chiafrø


Jeg har de sidste par dage haft lyst til pandekager, men der er jo altid enormt meget sukker i, som jeg ikke vil have. Derfor googlede jeg lidt efter et sundere alternativ og fik øjnene op for bananpandekager! Disse pandekager er SÅ lækre og virkelig nemme at lave! Jeg har valgt at tilføje chiafrø for at få mere protein i dem, og så fungerer de super efter træningen!

Ingredienser

3 bananer 
5 æg
5 spsk rismel
1,5 spsk chiafrø
0,5 tsk vaniljepulver
0,5 tsk kardemomme 
Lidt salt 

Fremgangsmåde 

1. Bland alle dele i en blender og blend massen
2. Varm en pande op til medium varme, tilsæt lidt smørelse og kom en lille klat dej på panden 
3. Vend pandekagen når den er fast nok
4. Gentag til dejen er opbrugt

Viola - så er der serveret! 
Der kan evt. tilsættes lidt blåbær på toppen af pandekagerne - det giver lidt friskhed til det søde. 

Der bliver ca. 10 små brunch-størrelse pandekager af denne portion. Jeg lavede dobbelt portion, da min kæreste havde en ven på besøg - dette gav 22 pandekager i forskellige størrelser

Velbekomme! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar